وانیاوانیا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 7 روز سن داره

سفر قسمت ششم - قلعه پراگ

1396/7/10 11:17
نویسنده : مامی وانیا

قلعه پراگ نه تنها یکی از بی نظیرترین مکانهای شهر پراگ بلکه کل دنیا محسوب میشه یه قلعه بی نظیر که بر فراز شهر پراگ واقع شده و از اونجا کل شهر دیده میشه فکر کنم بازدید از این قلعه چهار پنج ساعتی طول کشید ولی بازم بنظرم جا داشت که ساعاتی رو داخلش بگذرونی و ازش لذت ببری این قلعه همچنان محل سکونت رییس جمهوری این کشور هم هست و یه پرچمی بالای یکی از ساختمونای قلعه وجود داشت که توضیح دادند که هر وقت این پرچم برافراشته است به این معنی هست که رییس جمهوری در ساختمان محل سکونتش هست یکی از چیزای جالب هم که دیدیم تعویض گارد حفاظت جلوی درب قلعه بود که گفتند که اینکار هر روز راس ساعت 10 صبح انجام میشه و ما شانس اینو داشتیم که بتونیم این مراسم رو از نزدیک ببینیم بعد از بازدید از قلعه هم کمی در کوچه پس کوچه های شهر قدم زدیم و نهار خوردیم و بسمت رودخانه ولتاوا براه افتادیم که سوار قایق تفریحی بشیم که اونم بی نظیر بود اینو یادم رفت بگم که کوچه ای در مسیرمون وجود داشت که لقب کوچکترین خیابان رو به خودش اختصاص داده بود و این خیابون فقط ظرفیت یکنفر رو داشت و چراغ راهنمایی داشت که وقتی از هر طرف سبز بود میتونستی واردش بشی و فکر کنم همین چراغ راهنمایی و رانندگی بود که توجه گردشگرا را بخودش جلب میکرد