وانیاوانیا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

سفر قسمت اول - زوریخ

1396/7/1 20:06
نویسنده : مامی وانیا

و اما آغاز سفرمون از شهر زرویخ بود که یه شهر فوق العاده زیبا و تمیز با آب و هوای بسیار عالی در کشور سوییس است، هر چی از زیبایی این شهر بخصوص خیابون بانهوف اشتراسه که مرکز شهر محسوب میشد و به یه دریاچه زیبا ختم میشد بگم ، کم گفتم روز اول که رسیدیم به همراه لیدر و اعضای تور یه گشتی زیر بارون تو این خیابون زیبا زدیم و کلی کیف کردیم در مدت اقامتمون تو این شهر هر روز سری به این خیابون زیبا میزدیم و یکروز هم سوار قایق تفریحی شدیم یکروز هم از صبح عازم شهر لوسرن شدیم که شهر بسیار زیبایی بود و بعد از اون هم با تله کابین به قله کوه پیلاتوس رفتیم و اونجا برف بازی کردیم و نهار رو هم هونجا خوردیم یکروز هم رفتیم آبشار راین که پهن ترین آبشار دنیا محسوب میشه و نهار رو هم در کنار دریاچه بسیار زیبا و رویایی موندسه خوردیم یعنی الان که دارم اینا رو یادداشت می کنم تمام اون صحنه های زیبا جلوی چشمم رژه میرن از شهر زوریخ همین رو بگم که اصلا در این شهر هیچ آلودگی سمعی و بصری وجود نداشت نه خبری از تبلیغات روی درو دیوار بود نه خبری از ساختمانهای سر به فلک کشیده و فروشگاههای رنگارنگ و نه از آدمهایی با آرایش و تیپهای آنچنانی همه چیز در عین سادگی ولی خیلی شیک و تمیز بود حتی سوپرمارکت هم در این شهر وجود نداشت یه فروشگاه زنجیره ای به نام coop توی محله های شهر شعبه داشت و مردم مایحتاجشون رو از اونجا تهیه میکردند حتی مراکز آموزشی اعم از مهد کودک و مدرسه و دانشگاه هم در یکجای شهر تمرکز داشتند، همه مراکز خرید ساعت 8 شب تعطیل می شدند و روز شنبه و یکشنبه هم بجز کافه ها و رستورانها هیچ فروشگاه دیگه ای باز نبود و همه بدنبال تفریح بودند دقیقا برعکس تهران راستی یادم رفت بگم به مقر فیفا هم در زوریخ رفتیم و اونجا رو هم دیدیم یه نکته خیلی جالب این بود که یکی از نمادهای این شهر گاو بود که همه جا به چشم میخورد اقتصاد این شهر بیشتر از طریق کشاورزی و دامداری بود بخاطر همین به این قضیه اهمیت خاصی میدادند ما وقتی داشتیم از فرودگاه زوریخ بیرون میومدیم توی مترو داخل فرودگاه صدای گاو و گوسفند پخش می شد که باعث شد کلی وانیا و دوستش غزل تعجب کنن و کلی بخندن، وجود عروس و داماد تو یکی از میادین شهر که پر از کلیسا بود هم برای وانیا خیلی خیلی جالب بود وانیا می گفت مامان عروس بی حجاب اومده تو خیابون ، یکی دیگه از چیزای جالب برا وانیا ماکت کارخانه شکلات سازی Lindt بود که تو فروشگاه مرکزی این کارخونه به نمایش گذاشته شده بود کلی از این فروشگاه هم خرید کردیم و وانیا کلی خوشبحالش شد ...